יום חמישי, 10 בפברואר 2011

וזהו

הרבה מבקרי מסעדות חוזרים לפחות פעמיים לאותה מסעדה לפני שהם כותבים עליה, ולאחרים יש נטייה לחזור למסעדות שכבר כתבו עליהן בעבר, כדי לראות אם היה שינוי ברמת השירות או המנות. השבוע החלטתי (בצורה חצי מודעת) לאמץ את הנטייה הזו ולכתוב על מסעדה לאחר שני ביקורים בה. המניע לחזרה היה בעיקר כספי - אני סטודנטית מרוששת, ולוותר על המבצע עליו הכריזו ב"אלדד וזהו" במרכז העיר ירושלים היה נחשב לכל הפחות לפשע נגד האנושות.

חברי הירושלמים הוותיקים מספרים לי שזו מסעדה שהיתה פעם לא כשרה ומאוד יקרה. לפני כמה שנים היא הפכה את עורה ועכשיו היא מסעדה מאוד כשרה ובכלל לא יקרה. בדומה למסעדות תל אביביות כמו הקינג ג'ורג' והZINC, מציעים שם תפריט לפי קטגוריות של מחיר, כשהמנות היקרות ביותר עולות (ללא מבצע) 55 ש"ח. לרוב במסעדות מסוג זה, גודל המנות סביר והאיכות טובה, ולעיתים אפילו טובה מאוד, מה שכבר מציב את המסעדה הירושלמית בעמדת פתיחה טובה לבדיקה של מבקרת מסעדות מתחילה וענייה כמוני.

כמובן, אם ביום רגיל אלדד וזהו יכולה היתה להיחשב למסעדה סבירה, מבצע חודש פברואר שלהם - 50% הנחה על כל התפריט בשעות אחר הצהרים - הופך אותה למציאה של ממש, ולסיבה מספיק טובה לארוחה אחת עם חברים, וארוחה נוספת עם בן הזוג ביום המחרת. לשם המחשה אספר לכם כבר עכשיו שהחשבונות עבור הארוחות הסתכמו ב-122 ש"ח לארוחה יפה מאוד לארבעה צעירים וב-51 ש"ח לשניים. שווה, נכון?

אז מה אכלנו?
בתור התחלה, הערה כללית קטנה: במסעדה כשרה בשרית, יש מנות שעדיף לוותר עליהן. פירה, למשל, שהוא פשוט לא טוב בלי חמאה או חלב, ובטח כשהוא מגיע במרקם כמעט נוזלי ליד מנת כבדי עוף שהזמין ידידי. דוגמא נוספת היא מרק בצל, שבלי הגבינה המותכת מעל הוא סוג של חטא, במיוחד כשהמרק עצמו סתמי ותפל.

ובכל זאת, מה עוד אכלנו?
פתחנו במנה קטנה של פטריות מוקפצות שהיתה לא טעימה. הרוטב היה נוזלי מדי, הירקות שעורבבו היו לא טריים ובאופן כללי הורגש שזו מנה מאולתרת, לא כפי שהיא אמורה להיות. לעומת זאת, את הארוחה השנייה פתחנו במנה של פטריות "של האורפה" - פטריות ממולאות בשר ומטוגנות בציפוי פירורי לחם שהוגשו עם רוטב טחינה והיו עסיסיות ומשובחות.

הזמנו גם סלט קצוץ שהיה טעים, אך הזכיר סלט של חדר אוכל - קצוץ במכונה, בלי עלים מיוחדים או השקעה ברוטב. עדיין היה טעים כי הירקות היו טריים והלימון ניגר בנדיבות.

למנות עיקריות אכלנו שני המבורגרים שהיו טובים מאוד. מוזר רק שהמלצרית טרחה לשאול אותנו מה מידת העשייה שאנחנו מעוניינים בה, כי הקציצות היו עשויות היטב ובכלל לא "מדיום" כפי שביקשנו. אם אתם לא מתחשבים, או חושבים שאתם יודעים מה נכון לבשר, עדיף פשוט לא לשאול! ההמבורגרים לוו בצ'יפס דק שהיה פריך מבחוץ ורך מבפנים, אך בהחלט נראה שמקורו בשקית "תפוגן" ולא בתפוחי אדמה טריים. אני לא רוצה להאשים סתם, הצ'יפס היה טרי וטעים ולא היה לי אכפת מאיפה הוא בא אלמלא בארוחתי השנייה ניכר שם שהוא הוכן בכמויות לאור עומס הסועדים, והצ'יפס הגיע לשולחן רך וכבר לא כל-כך מוצלח. לצד הצ'יפס אכלתי באותה ארוחה מנת קבב "אלדד" בה הקבב היה טוב ועסיסי, אך קצת חסר תיבול - בעיקר נעדר ממנו פלפל שחור. עגבניות השרי והבצל החרוכים על הגריל היו תוספות מבורכת.

מנה מוצלחת ביותר שהוגשה לגדי היתה "תבשיל אורפלי" שכלל קציצות עגל מבושלות עם ירקות שורש ומתחת אורז פרסי. המנה תובלה בנדיבות ולמרות מתיקות קלה שהורגשה היתה טעימה מאוד, והתאימה למזג האוויר ולאווירה החורפית הירושלמית.

בארוחה עם החברים, ד' אכל מנת כבדי עוף ברוטב דובדבנים ויין אדום. אודה ואבוש שלא טעמתי (אני לא חובבת כבד או חלקים פנימיים אחרים), אך הרוטב היה מתוק מדי והפירה, כאמור, גרוע גם בטעם וגם במרקם. ח' אכל מנת נודלס עם ירקות טעימה, וא' בחר בסטייק אנטריקוט שלווה בפוטטו צ'יפס. אל השולחן הגיע הסטייק בגודל טוב ולשם שינוי גם במידת עשייה נכונה (מעניין אם יש קשר להזמנתו של א', או שכך בחר הטבח) שהיה נימוח במידה הנכונה, והוכן מבשר משובח. אמה-מה, הסטייק לווה בארבעה פלחי תפוח אדמה שנראו די מסכנים על הצלחת ולא השביעו את רעבונו של א' לתוספת. ייתכן שהסיבה לקיפוח היא שבאלדד וזהו רוצים לגרום לסועדים להזמין את אחת מהתוספות המגיעות בנפרד על מנת לנפח את החשבון. במסגרת המבצע זה מתקבל על הדעת, שכן הכל מאוד מאוד זול, אבל אם הייתי סועדת שם במחירים הרגילים הייתי מופתעת שזה גודל התוספת שנראה לטבחים הגיוני.

לסיום, וחרף התנגדויותינו לגבי כשרות המסעדה, הזמין א' קינוח. כידוע לרובכם, אינני מחובבי הז'אנר, ובכל זאת הרגשתי חובה מוסרית לטעום. סופלה השוקולד היה שווה המתנה של כעשר דקות - מתוק במידה הנכונה ועם שילוב מרקמים מוצלח.

אם לסכם את החוויה הכפולה, אלדד וזהו היא מסעדה זולה, עם חוסר אחידות באיכות המנות השונות בתפריט. המלצרים ששירתו אותנו לא ידעו כל-כך לסייע בהזמנה ולהמליץ על המנות המשובחות באמת, וחבל. אחזור לשם עבור הבילוי הזול, לא בגלל האוכל העילי.


בקיצור: אלדד וזהו, חצר פיינגולד, ירושלים.
מבצע לכל אורך פברואר: 50% הנחה על כל תפריט האוכל בין השעות 15:00-18:00.
שילמנו 122 ש"ח בערב הראשון (4 סועדים) ו-51 ש"ח בערב השני (2 סועדים). (מחירים לאחר המבצע, לא כוללים טיפ).
ב15 מילים: רוב האוכל טוב, שירות בסדר. תאכלו המבורגר, אל תזמינו מאכלים שלא נשמעים טוב כשהם "פרווה". זול!

2 תגובות:

  1. מעין שטפי לי את הכלים!
    כתוב יפה ומסכים עם כל מילה.
    הידד ומזל טוב!

    השבמחק
  2. אכן רוגוב צריך לחפש מקצוע אחר ...
    אבל לפי התיאור היה עדיף לקנות את המצרכים ולהכין בבית ... בשביל פירה מיימי וצ'פס תעשייתי לא כדאי לצאת מהבית ביום חורף קר ... נראה לי שבכל זאת רצוי שאלדד יעשה סיבוב בתל אביב או אפילו בכפר סבא ויקבל השראה ואולי כמה טיפים ...
    אני מקווה שבהמשך תאכלי טוב יותר

    השבמחק