יום רביעי, 2 במרץ 2011

מתכון לתקופת מבחנים

אני מרגישה לא משהו. הלימודים והפעילויות האחרות לוחצים עלי ואני לא מצליחה לעדכן בבלוג בתדירות הרצויה, למרות שאני  ממשיכה לבשל וממשיכה לאכול. במידה רבה, הגיעו מים עד נפש.

אבל הבלוג הזה לא נועד לחלוק את הגיגי על החיים ועל רגשות, אלא לחלוק דברים שקשורים באוכל! אני מקווה ששניים וחצי הקוראים שלי מעריכים את ניסיוני להתמיד ולעדכן גם כשלחוץ ועמוס וקשה. ולא סתם לעדכן, אלא לספק לכם מתכון קל, מיוחד וטעים בטירוף, שמתאים בדיוק לזמן של לחץ ושל... חוסר זמן. מה שנפלא בו זה שהוא משתמש בעוף לשניצלים, שלרוב האנשים, אפילו הסטונדטים התפרנים שבינינו, יש במקפיא רוב הזמן. אם אתם רעבים, יש לכם שניצלים במקפיא אבל בא לכם להרשים או לאכול משהו קצת שונה... זה המתכון עבורכם!

מהו אותו מתכון פלא? חזה עוף מטוגן בעשבי תיבול
(מזהירה מראש: המתכון אינו כשר, וניסיונות להופכו לכשר ישנו את הטעם, אבל אולי לא בהרבה. נסו וכתבו לי!)

מה צריך?
- חזה עוף פרוס - בשר לשניצלים שקונים בסופר יחסית בזול
- חמאה
- עשבי תיבול טעימים קצוצים. אנחנו השתמשנו בזעתר ואורגנו מהאדניות, מרווה זו בהחלט תוספת רצויה וגם עלי טימין    ישפרו.
- 2-3 שיני שום גדולות כתושות (עבור כל שני נתחי חזה עוף)
- לימון
- רצוי מאוד: יין לבן
- לתיבול: פלפל לבן, מלח

מה עושים?
מתחילים בדפיקה קלה על בשר השניצלים עם פטיש שניצלים, או חפץ כבד אחר.
שוטפים את עשבי התיבול וחותכים אותם לחתיכות קטנות. כותשים את השום.
עכשיו הכל מוכן! כמעט...
במחבת טובה ממיסים חמאה (150-200 גרם לכל סבב טיגון, לפחות) וכשהיא חמה מאוד זורקים פנימה את העשבים ואת השום וקצת מערבבים אותם יחד. לא נותנים להם הרבה זמן לבד על האש: אחרי שנינוח השום יתחיל לעלות באפכם (זה אמור לקחת חצי דקה על האש), ולפני שהוא מתחיל לקבל צבע חום-שרוף כזה, מניחים בעדינות את נתחי העוף על כל התערובת.
נותנים להם קצת להיטגן, מוסיפים פלפל לבן ומעט מלח ("קורטוב") ואז שופכים למחבת יין לבן. כמה? אולי שישית כוס, רק בשביל שירטיב קצת את המחבת וייתן ארומה נהדרת לכל המנה המשובחת הזו. וגם כדי שהעוף לא יתייבש.
כשנתחי העוף הלבינו ואולי אפילו התחילו טיפ-טיפונת להשחים (איך יודעים? מרימים אותם קצת עם מזלג או עם כף שטוחה ורחבה שלא נמסה בחום) הופכים אותם, ונותים להם לקלוט את הטעמים גם מהצד השני. ביניתים סוחטים מעליהם לימון - בערך רבע לימון מעל כל נתח עוף.
כל הטיגון הזה לא לוקח יותר משבע דקות, וזה אם האש בינונית. על אש גבוהה זה יכול לקחת גם פחות מחמש.




מה לתוספת?
אנחנו הגשנו את העוף על מנה קטנה של פסטה ללא רוטב, שספגה את הטעמים הנהדרים של המנה. בדיעבד אני חושבת שעל מנת פתיתים זה היה עובד קצת יותר טוב, אך בכל זאת,
אם אתם מעוניינים להכין פסטה, כמה טיפים חשובים:
- כן, באופן כללי אפשר פשוט לעקוב אחר הוראות היצרן. אבל שימו לב שבדרך-כלל לא צריך ליטר מים לכל 100 גרם פסטה. זה סתם בזבוז. צריך שגובה המים יעלה על זה של הפסטה (בתחילת הבישול) בכמה סנטימנטרים. זה הכל.
- חשוב מאוד להמליח את המים! שתיים-שלוש כפיות לפחות! (אני עוד מהמקלים, יש שיאמרו שתי כפות לפחות) זה לא מורגש כמעט בפסטה עצמה, וזה בהחלט משפר את איכות הפסטה. אם אתם חוששים מעודפי מלח, עדיף שתפחיתו מהרוטב את מה ששמתם במים.
- לא צריך להרתיח את כל המים בסיר. אפשר לחסוך הרבה זמן אם מרתיחים את רוב המים בקומקום ורק את היתרה בסיר (תודה לאמי היקרה שלידמה אותי את הטיפ הזה בצעירותי). שימו לב שאם אתם כן מרתיחים את המים בסיר, תוסיפו את המלח אחרי הרתיחה, אחרת הוא יעכב אתכם עוד יותר.
- לא רוצים שהפסטה תדבק לסיר? תערבבו באופן תדיר! (גם חרוז, וגם טיפ שאמא שלי לימדה אותי. אמא, את גאון!)
- לבסוף, בהנחה שתכינו איזשהו רוטב לפסטה (לא למנה הזאת, אבל בעתיד), שווה לזכור לאסוף עם ספל קצת ממי הבישול, ובמידת הצורך להוסיף אותם לרוטב. הם יכולים לדלל אותו אך בה בעת להעשיר אותו בטעמי עמילן נפלאים.

עכשיו כשהנו פסטה מוצלחת במעט זמן יחסית, אפשר להניח אותה על צלחת רחבה, ומעליה להגיש את נתחי העוף הקלים להכנה אך הטעימים בטירוף שלנו (לו רק תמונות יכלו להעביר ריח...).

פסטה מוכנה לקבל את העוף
המנה בשלמותה


בתיאבון!
מעין




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה