יום שלישי, 15 במרץ 2011

פטריות מטוגנות

אני יודעת שאמרתי את זה בכל הפוסטים האחרונים, אבל הפעם אני מציגה בפניכם מתכון פשוט להחריד וטעים להפליא. (ואולי רצוי באמת שאקח קצת הפסקה מהמתכונים, ואגשים קצת מהמטרה הנוספת של הבלוג של ביקורת מסעדות, אבל זה בפעם הבאה...)

מה עומד על הפרק? זוכרים שסיפרתי לכם על מנת פטריות מטוגנות שאלכתי לא מזמן ב"אלדד וזהו"? ניסיתי משהו כזה משלי, ואני גאה להציג מנה פשוטה ביותר, שיכולה לגרוף מחמאות כשתגישו אותה לאורחיכם או אהובי לבכם. מה שעושה כאן את הכיף, בשונה מהמנה שאכלתי במסעדה, הוא המטבל החמצמץ, שנולד באלתור כי לא היה לי מספיק מיונז בבית ורק גבינה לבנה ולימון לעבוד איתם. מסלסלת פטריות אחת תתקינו מנת פתיחה יפה ל2-3 אנשים, ארוחה צמחונית לאדם לא מאוד רעב אחד וכו'..

מה צריך?
סלסלת פטריות שמפיניות (הכי זולות, ועדיף כמה שיותר טריות, ושטופות, כמובן)
ביצה
כוס פירורי לחם (כן, אפשר גם פירורי לחם "מלאים", פלצנים!)
3 כפות גבינה לבנה
1 כפית מיונז
3 כפיות חרדל גרגרים
מיץ משליש לימון
תבלון: מלח, פלפל לבן


מה עושים?
מכינים את הפטריות:
מחממים שמן במחבת
שופכים את הביצה לתוך קערה קטנה ועמוקה, ואת פירורי הלחם לקערה קטנה ועמוקה לידה.
טובלים כל פטריה יפה יפה בביצה, ואז מעבירים אותה סיבוב יסודי בתוך פירורי הלחם, שאמורים להידבק לכל הפטריה (גם ל"רגל", ובסופו של דבר גם לאצבעותיכם).
השמן כבר התחיל לרתוח? מניחים (בזהירות!) את הפטריות שכבר הכנתם במחבת, נותנים להן להיטגן קצת, ומכינים בינתים עוד נגלה. שימו לב לסובב אותן מדי פעם, שתקבלנה שיזוף יפה מכל הצדדים, ולא כתמים שרופים מדי.
כשהפטריות זהובות-חומות ויפות מוציאים אותן להתייבש קצת על נייר סופג.



הצעת הגשה: פטריות מטוגנות על מצע עלי רוקט טריים


בזמן שהן מתקררות מכינים את המטבל:
בקערה יפה מערבבים את כל המרכיבים: הגבינה, המיונז, החרדל והלימון. מוסיפים קורט מלח ובערך שליש כפית פלפל לבן, ומערבבים היטב.

ברגע האמת טובלים את הפטריות במטבל ואוכלים בתאבון.




מעין

2 תגובות:

  1. בא לי!!!!
    כרגעאני חי בחדר ללא מטבח אבל ברגע שתהיה לי גישה למטבח (1/5/11) אני אכנס לכאן יותר...
    טעים...
    בהצלחה!
    לירון ענבר

    השבמחק
  2. איזה כיף שהגבת! בדיוק חשבתי לעצמי שאני לא מעדכנת מספיק ושבעצם אולי עדיף שאפסיק, אם גם ככה אין לי מוטיבציה ואף אחד לא קורא...
    חג שמח!

    השבמחק